Deklaracja dostępności
TREŚCI NIEDOSTĘPNE:
Część plików zapisanych najczęściej w formacie PDF nie jest dostępnych cyfrowo.
WYŁĄCZENIA:
1.Dokumenty tekstowe mogą nie zawierać tagów oraz zawierać nieopisane elementy graficzne, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub pochodzą ze źródeł zewnętrznych;
2.Zdjęcia i grafiki osadzone w treści dokumentu mogą zawierać niepoprawne opisy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
3.Tabele osadzone w treści dokumentu mogą nie posiadać nagłówków oraz opisów kolumn i wierszy, ponieważ były opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej;
4.Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców, np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewniania dostępności.
Administratorzy starają się ograniczyć do minimum skany dokumentów oraz treści graficznych w publikowanych dokumentach. Będziemy dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu: Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-04-23Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-05-10Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-03-18Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Piotr ŚniegowskiDeklarację sporządzono na podstawie: wlasnaNazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. PiotrowskaImię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Beata DuczmalAdres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: inwestycje@pzd-ostrow.plNumer telefonu do osoby kontaktowej: 62 735-51-66 w. 3Opis procedury wnioskowo-skargowej:Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:1.Siedziba Powiatowego Zarządu Dróg w Ostrowie Wielkopolskim znajduje się w budynku o dwóch kondygnacjach nadziemnych, bez schodów zewnętrznych. Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne od strony ulicy Staszica oraz od strony podwórza.
2.Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
3.Miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych zlokalizowane jest naprzeciwko wejścia głównego do budynku PZD.
4.Obsługa interesantów odbywa się na I piętrze budynku. 5.Obsługa osób z niepełnosprawnościami odbywa się na parterze budynku, gdzie zlokalizowany jest domofon służący do połączenia z sekretariatem. W szczególnych przypadkach preferowana jest obsługa alternatywna poprzez wyjście pracowników na zewnątrz do interesanta potrzebującego załatwić sprawy urzędowe. Istnieje też możliwość spotkania przedstawiciela Powiatowego Zarządu Dróg z osobą z ograniczeniami w zakresie poruszania się poza siedzibą - w miejscu dostępnym architektonicznie dla osób z ograniczeniami w poruszaniu się.
5.Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku.
6.Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
7.W budynku nie znajdują się urządzenia lub inne środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, w tym pętla indukcyjna, system FM, system IR lub system Bluetooth.
8.W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
9.Nie ma możliwości wykorzystania zdalnego dostępu online do usługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje. Na miejscu nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
Obecnie nie udostępniamy żadnych aplikacji mobilnych
Dodatkowe informacje:
Na podstawie ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (tj. Dz. U. z 2020r. poz. 1062) w Powiatowym Zarządzie Dróg w Ostrowie Wielkopolskim wyznaczony został Koordynator ds. dostępności